از طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، تا فروش بیشتر

اگر به‌دنبال یک شیوه موثر بازاریابی برای فروش محصولات خشکبار خود هستید، ما به شما طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار را پیشنهاد می‌کنیم. کاتالوگ‌ها و بروشورها، به‌جای شما با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند و از برند و محصولات خشکبار شما، تعریف و تمجید می‌کنند.

اصول و نکات طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار

اگر به‌دنبال یک شیوه موثر بازاریابی برای فروش محصولات خشکبار خود هستید، ما به شما طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار را پیشنهاد می‌کنیم. کاتالوگ‌ها و بروشورها، به‌جای شما با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند و از برند و محصولات خشکبار شما، تعریف و تمجید می‌کنند. طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار ابتدا مخاطب را به شناخت و سپس به مرحله اعتماد به شرکت و برند شما می‌رساند. هرقدر طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، اعتماد و اعتبار شرکت شما را نزد مخاطب بیشتر کند، مخاطب بیشتر به خرید از شما ترغیب خواهد شد. در یک کلام، رسالت طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، تبدیل مخاطب به مشتری وفادار است.


بروشور و کاتالوگ چیست

در طراحی بروشور و کاتالوگ خشکبار، بروشور به برگه‌ای گفته می‌شود که حاوی مطالب توصیفی و تبلیغاتی درباره برند و شرکت شما است. مخاطب با خواندن بروشور، از شرکت شما و محصولاتی که ارائه می‌دهید، آشنا خواهد شد. بروشورها مشتری‌ها را از مزایا و خدمات جدید شرکت خشکبار شما مطلع می‌کند. هنگام طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، می‌توانید اطلاعات مختصری را درباره محصولات خشکبار خود، در بروشور نیز ارائه دهید.
کاتالوگ به دفترچه‌ای گفته می‌شود که شامل فهرستی از محصولات خشکبار شما است. در کاتالوگ به‌طور منظم و دقیق، توضیحات لازم درباره محصولات خشکبار به مخاطب ارائه خواهد شد. در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، هدف از طراحی کاتالوگ این است که مخاطب با محصولات خشکبار شما کاملا آشنا شود؛ بنابراین این شناخت مخاطب را به سمت اعتماد و سپس خرید از محصولات شما سوق خواهد داد.


تفاوت کاتالوگ و بروشور

در حالت کلی هدف از طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، معرفی شرکت و محصولات خشکبار شما به مشتری است. در واقع کاتالوگ و بروشور به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد. طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار مسیری را برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند که منجر به فروش بیشتر محصولات خشکبار شما خواهد شد. تصور کنید یکی از محصولات خشکبار شما پسته است. اگر بتوانید با طراحی کاتالوگ و بروشور پسته، مشتری‌های بسیاری را جلب کنید، سود شرکت شما در بخش فروش پسته افزایش خواهد یافت. طراحی کاتالوگ و بروشور، اصول و قواعد خاص خود را دارد؛ اما قبل از طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، ابتدا بهتر است با تفاوت‌های آن‌ها آشنا شوید. در ادامه از تفاوت‌های بروشور و کاتالوگ با شما سخن می‌گوییم.
• طراحی
نوع طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار با هم متفاوت است. معمولا بروشور به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که مخاطب بلافاصله بعد از دیدن آن، جذب مطالب و برند می‌شود؛ بنابراین مخاطب اطلاعات کلی درباره برند شما کسب خواهد کرد. کاتالوگ فضا و امکان بیشتری برای ارائه اطلاعات کلی و جزئی درباره محصولات خشکبار، به مخاطب می‌دهد.
• کاربرد
طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار در کاربرد نیز با هم متفاوت هستند. کاربرد بروشورها برای اهداف تبلیغاتی است؛ درحالی‌که کاتالوگ‌ها عمدتا برای معرفی محصولات و خدمات طراحی و استفاده می‌شوند.
• محتوا
نوع محتوا در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار با هم متفاوت است. کاتالوگ در واقع کتابچه‌ای است که فهرستی از محصولات خشکبار شما را به همراه ویژگی‌ها و قیمت آن به مخاطب ارائه می‌دهد. اطلاعاتی که در بروشور وارد می‌شود، درباره شرکت و برند خشکبار شما است. البته اطلاعات بسیار جزئی مربوط به محصولات را هم می‌توان در بروشور بیان کرد. هنگام طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، این تفاوت مهم را باید در نظر داشته باشید که هدف بروشور معرفی برند شما است و هدف کاتالوگ معرفی و فروش محصول به مشتری است.
• هدف
در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار تفاوت‌های جزئی در اهداف وجود دارد. هدف از طراحی بروشور را می‌توان توصیف شرکت خشکبار شما دانست. این توصیفات ویژگی‌های برجسته شما را به مخاطب نشان می‌دهد. در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، هدف از کاتالوگ ارائه توضیحات کوتاه و مختصر درباره محصولات خشکبار شما و ارائه قیمت‌های آن‌ها است. در طراحی بروشور هدف، تبلیغ شرکت و محصولات خشکبار شما است؛ اما کاتالوگ، علاوه‌بر اینکه جنبه تبلیغاتی دارد، درباره محصولات نیز مشتریان را راهنمایی می‌کند.



مراحل طراحی بروشور و کاتالوگ

طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، شیوه‌ای از بازاریابی است که اگر درست و اصولی طراحی شوند، فروش شما را بیشتر خواهند کرد. شناخت مخاطب از کسب‌وکار و محصولات شما از طریق طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار امکان‌پذیر است. اگر در طراحی خوب عمل کنید، این شناخت و اعتماد مشتریان شما را به فروش بیشتر می‌رساند. در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار لازم است مراحل زیر را طی کنید:
• تعریف اصطلاحات کلیدی و بخش‌های ضروری ارائه کسب‌وکار و محصولات شما
• جمع‌آوری مطلب و ایجاد محتوا، متن، عکس، گرافیک
• تعییین مشخصات فنی و هزینه‌های تولید
• مفهوم بصری
• طراحی گرافیک بروشور و کاتالوگ
• اصلاحات و تنظیمات
• چاپ و انتشار بروشور و کاتالوگ


کاربرد و نکات طراحی بروشورها

هنگام طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار به این نکته دقت کنید که باید یک تصویر کلی از شرکت و برند خود به مخاطب ارائه دهید. در بروشور از خدمات و ویژگی‌های مثبت شرکت خشکبار خود باید صحبت کنید. توزیع بروشورها آسان است و تعامل لازم را با مخاطب برقرار می‌کند؛ بنابراین بروشور به شرکت خشکبار شما اجازه می‌دهد که محصولات و خدمات خود را به‌راحتی تبلیغ کنید.
همچنین هنگام طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار به این نکته توجه کنید که بروشورها به حد کافی بزرگ هستند و شما می‌توانید اطلاعات مفیدی را با مخاطب درمیان بگذارید. در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار باید احساس اعتماد را در مخاطب به‌وجود آورید تا به مشتری شما تبدیل شود. هنگام طراحی یک بروشور به موارد زیر توجه کنید:
• مفهوم گرافیکی و جذابیت بصری
• فرم بروشور و نحوه باز کردن و مرور آن
• ارائه اصطلاحات کلیدی در بروشور
• چیدمان مناسب اطلاعات در بروشور
• استفاده از عناوین جذاب و عبارات ترغیب‌کننده


کاربرد و نکات طراحی کاتالوگ‌ها

در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، کاتالوگ از اهمیت زیادی برخوردار است. در طراحی کاتالوگ شما باید محصولات خشکبار خود را برای مخاطب توضیح دهید. توضیحات باید به‌گونه‌ای باشد که احساس اعتماد و ترغیب به خرید را در مخاطب شما تحریک کند. طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار به جذابیت بصری زیادی احتیاج دارد. باید از لحاظ گرافیکی کاتالوگ شما جذاب به‌نظر برسد تا مخاطب از خواندن آن خسته نشود. در طراحی کاتالوگ موارد زیر باید رعایت شوند:
• شرح و توضیح محصولات خشکبار
• عکاسی
• طراحی گرافیک
• نگارش جذاب متون
• تولید (چاپ)


اصول مشترک طراحی کاتالوگ و بروشور

اگر دوست دارید شرکت خشکبار شما در ذهن مخاطب ماندگار شود و مشتری‌ها را به برند خود وفادار کنید، بهتر است با اصول طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار آشنا شوید. طراحی کاتالوگ و بروشور مسیر مهمی است که می‌تواند محصولات خشکبار شما را به فروش بیشتر برساند. مثلا اگر هنگام طراحی کاتالوگ و بروشور زعفران، اصول طراحی درست آن را رعایت کنید، زعفران برند شما در ذهن مخاطب تثبیت می‌شود و فروش آن بیشتر خواهد شد. در ادامه چند اصول کلی و مشترک را برای طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار با شما در میان می‌گذاریم.
• تدوین و مدیریت محتوا
اولین گام برای طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، تعیین نحوه‌جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد محتوا است. در کاتالوگ و بروشور، مخاطب، شرکت خشکبار شما را می‌شناسد و با محصولات شما آشنا می‌شود. محتوای طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار باید به‌گونه‌ای باشد که برای همه قابل فهم و جذاب باشد. محتوای شما باید احساس اعتماد را در مخاطب ایجاد کند و کنجکاوی او را برانگیزد. اگر این نکته را در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار رعایت کنید، مخاطب به مشتری شما تبدیل خواهد شد و فروش خشکبار شما افزایش پیدا خواهد کرد.
• مشتری خود را مشخص کنید
قبل از شروع طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، ابتدا از خود بپرسید که قرار است برای چه کسانی کاتالوگ و بروشور خود را طراحی کنید. مخاطبان مختلف، به طرح‌ها و محتواهای متفاوتی احتیاج دارند. وقتی بدانید برای چه کسانی قرار است طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار را انجام دهید، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد شد. اگر مخاطب شما در هر سن و قشری است، پس باید طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار به‌گونه‌ای باشد که سلایق و نیازهای متفاوت اکثریت افراد را در خود جای دهد.
• پیام خود را مشخص کنید
قبل از طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، بسیار مهم است که بدانید چه مطالبی را قرار است به مخاطب برسانید. همچنین بسیار مهم است که بدانید چگونه و به چه نحوی باید مطالب خود را بیان کنید. در وهله اول لازم است مشتری را بشناسید تا بعد بتوانید پیام خود را در قالب طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار به مخاطب برسانید. پیام شما در بروشور و کاتالوگ هم به‌صورت تصویری و هم به‌صورت متنی است. دقت کنید که استفاده از زبان پیچیده و دشوار برای مشتری‌ها، منجر به دافعه نسبت به برند شما خواهد شد.
• معیارهای خود را برای موفقیت تعیین کنید
هنگام طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، معیارهای خود را برای موفقیت تعیین کنید. شما با طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار چه هدفی را پیگیری می‌کنید؟
1- مشتری برای خرید به یکی از شعبه‌های شما مراجعه کند؟
2- برای شرکت خود سایت طراحی کرده‌اید و می‌خواهید مخاطب را به سمت خرید از سایت سوق بدهید؟
3- آیا می‌خواهید یک محصول جدید اضافه کنید که می‌تواند پرسروصدا باشد پس برای آن احتیاج به تبلیغ از طریق طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار دارید؟
پاسخ به هر یک از این سوالات در شیوه طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار شرکت شما موثر است.
• از هویت برند خود محافظت کنید
برند خود را بشناسید و از هویت آن محافظت کنید. هویت برند با محصولات، لوگو، خدمات و... نشان داده ‌می‌شود. در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار باید از طرح، رنگ و عکس‌هایی استفاده کنید که هویت برند شما را به مخاطب نشان دهد و سپس در ذهن مخاطب تثبیت شود.
• عکاسی کاتالوگ و بروشور
در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، عکس‌ها نقش ویژه‌ای در جذابیت بصری دارند. فارغ از سبک عکاسی و مولفه‌های هنری آن، لازم است عکس خشکبارها از کیفیت و جذابیت زیادی برخوردار باشد. عکاسی در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار بخشی از مدیریت محتوا نیز محسوب می‌شود. عکس‌ها از نظر وضوح و روشنایی باید به‌گونه‌ای باشند که هنگام چاپ، از کیفیت آن‌ها کم نشود.


با شبکه چاپ، بهترین کاتالوگ و بروشور را داشته باشید

در سال‌های اخیر استفاده و طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، افزایش و رونق زیادی داشته‌است. با توجه به ‌این‌که کاتالوگ‌ها و بروشورها به معرفی و ارائه محصولات می‌پردازند، بسیاری از شرکت‌ها به استفاده از آن روی آورده‌اند. طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار می‌‎تواند مخاطب شما را به مشتری تبدیل کند؛ بنابراین طراحی درست و اصولی آن، بسیار مهم و ضروری است.
در این مطلب ما شما را با مفهوم کاتالوگ و بروشور و همچنین تفاوت‌های موجود در طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار، آشنا کردیم. در ادامه اصول طراحی کاتالوگ و بروشور را برای شما بیان کردیم. ما در شبکه چاپ، با طراحی خلاقانه و حرفه‌ای بروشور و کاتالوگ به شما در موفقیت کسب‌وکارتان کمک می‌کنیم. تیم ما دارای طراحان خلاق و حرفه‌ای است که بهترین طراحی کاتالوگ و بروشور خشکبار را به شما ارائه می‌دهند.