طراحی بروشور تبلیغاتی

 طراحی بروشور تبلیغاتی

صفر تا صد طراحی برشور  تبلیغاتی+ نمونه‌

نکات طراحی بروشور تبلیغاتی با متن سنگین

 

 

طراحی بروشور تبلیغاتی با اینکه روش سنتی به حساب می‌آید، هنوز هم تب‌وتاب خودش را بین روش‌های تبلیغاتی حفظ کرده است. این کار اگر به شکل خلاقانه و ظریفی انجام شود توانایی تحول فروش یک کسب‌وکار را دارد. در این مقاله، شما نکات مهمی که در هنگام ترسیم بروشور به آن نیاز دارید، متوجه می‌شوید. به‌علاوه، در این مقاله تلاش بر این است که شما نمونه‌های عینی را ببینید و از آن‌ها الگوی برای طراحی  طرح خود خود بگیرید.

 

بروشور تبلیغاتی چیست و چه انواعی دارد؟

بروشور و کاتالوگ تبلیغاتی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولات خود را به شکل سنتی ارائه و تبلیغ کنند. بروشورهای را می‌توان کتابچه‌های نازک و کوچکی دانست که به شکلی جذاب توضیحاتی گیرایی به مخاطب می‌دهند. این بروشورها انواع مختلفی دارند که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می‌شود:

  1. بروشور دو لت (Half Fold Brochure)
  2. بروشور سه لت (Tri-fold Brochure)
  3. بروشور چهار لت دو دروازه ای (Double Gate Fold Brochure )
  4. بروشور آکاردئونی(Accordion Fold Brochure)
  5. بروشور تای فرانسوی (French Fold Brochure)
  6. بروشور تاشو (Roll fold)
  7. بروشور زیگزاگی (Z-Fold Brochure)

 

 


چگونه یک بروشور تبلیغاتی طراحی کنیم؟

با اینکه اصول طراحی بروشور در انواع مختلف آن تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند؛ اما در نکات کلی مشابه هستند. در ادامه به بررسی این نکات کلی می‌پردازیم.

 

1.     مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

در بسیاری از موارد افراد برای طراحی اولین قدمی که برمی‌دارند، چاپ بروشور و انتخاب نوع کاغذ است. در حالی‌که اگر می‌خواهید بروشور تبلیغاتی جذابی طراحی کنید؛ ابتدا باید مخاطب خود را دقیق بشناسید. بروشور شما قرار است برای گروهی خاصی از افراد آمده شود و این گروه را تحت تأثیر قرار دهد. عکس‌هایی که شما برای بروشورتان انتخاب می‌کنید یا کلماتی که به‌کار می‌گیرید همه باید در جهت جذب مخاطب هدف‌تان باشد. پس از یکی از اصول طراحی بروشور هدف گرفتن مخاطب خاص است.

بروشور شما مکانی برای ارائه و توضیح محصول و خدمات‌تان است. برای اینکه مخاطب هدف‌تان را دقیق‌تر مشخص کنید به این بیندیشید که محصول یا خدمت شما برای چه کسانی تولید شده است. سبک زندگی و میزان درآمد مخاطب هدف را در نظر بگیرید. تا جایی که می‌توانید درباره‌ی این مخاطب از طریق راه‌های متفاوت اطلاعات کسب کنید. قطعاً بروشوری که قرار است یک نوجوان هجده ساله را جذب کند با بروشوری که برای یک پیرمرد ارتشی شصت ساله طراحی شده است، تفاوت دارد. این مسئله می‌تواند حتی روی رنگ و  نوع بروشور تأثیر زیادی بگذارد.

 

2.     متن بروشور خود را بنویسید

برای طراحی، پیام و متن بروشور بسیار اهمیت دارد. شما باید متنی بنویسید که در نهایت مخاطب شما را به انجام اقدامی برای شما هدایت کند. برای نوشتن این متن می‌توانید از الگوی زیر کمک بگیرید:

 

  • در صفحه‌ی اول یک پیام واضح و شفاف بنویسید

یکی از نکات طراحی بروشور تبلیغاتی این است که باید بتوانید در لحظه‌ی اول توجه مخاطب را با یک قلاب به چنگ خود درآورید. این قلاب یک جمله‌ی شفاف است که نیازهای خواننده را نشانه می‌گیرد. به بیان دیگر به او می‌گوید این بروشور قرار است کدام نیاز او را برطرف کند. به‌عنوان مثال تیتر بروشور زیر برای کسانی طراحی شده است به کار نیاز دارند.

 

 

 

  • در صفحه‌های میانی هوشمندانه به مخاطب اطلاعات دهید

پس از اینکه با یک تیتر جذاب نظر مخاطب را جذب کردید، نوبت به صفحات میانی و نوشتن توضیحات و اطلاعات می‌رسد. یکی از اصول طراحی بروشور سه لت این است که سعی کنید در هر سه صفحه برشور و برای هر توضیحات یک سرفصل داشته باشید. کار این سر فصل‌ها این است که خواننده را به خواندن متن ترغیب کنند. برای فهم بهتر این موضوع به طراحی برشور تبلیغاتی زیر نگاهی بیندازید.

 

 

 

در بخش میانی می‌توانید برای زیباتر کردن طراحی بروشور تبلیغاتی از نمودارها، آمار و داده‌ها و اینفوگرافیک‌ها استفاده کنید. نمودارها باعث می‌شوند چشم خواننده با سیل عظیمی از کلمات مواجه نشود. بعضی از افراد تمایلی به خواندن متن مخصوصاً اگر ریز و در جهت تبلیغات باشد، نشان نمی‌دهند. برای جذب این افراد بهترین راه ترسیم نمودار است.

 

 

 

 

  • در انتها از مخاطب بخواهید کاری برای‌ شما انجام دهد

در انتهای طراحی بروشور تبلیغاتی مشخص کنید از این افراد چه می‌خواهید. تمام بروشور شما باید روی رسیدن به خواسته‌تان متمرکز شود. به عنوان مثال فرض کنید شما قرار است یک نوجوان هجده ساله که هیچ شناختی از اتاق فرار ندارد، به اتاق فرار دعوت کنید. ابتدا به این فکر می‌کنید که کدام یک از انواع بروشورها برای مخاطب شما جذاب است.

 پس از آن رنگ‌هایی متناسب با مخاطب و موضوع اتاق فرار برای ترسیم بروشورتان در نظر می‌گیرید. طبیعتاً کلماتی مثل محک زدن شجاعت یا تجربه‌ی حس هیجان برای چنین نوجوانی جذاب هستند. تلاش کنید در ترسیم بروشور از این کلمات استفاده کنید. در انتها وقتی به اندازه‌ی کافی مخاطب جذب شد یک کد تخفیف برای او در نظر بگیرید. سپس او را به امتحان یکی از سناریوهای اتاق فرار دعوت کنید.

 

 

 

توجه کنید که یکی از مهم‌ترین نکات طراحی بروشور تبلیغاتی قرار دادن اطلاعات تماس‌تان در قسمت پشتی بروشور است. حتی اگر نمی‌خواهید کد تخفیف یا کوپن خاصی برای مخاطب بروشور در نظر بگیرید، حتماً اطلاعات تماس‌ خود را در پشت بروشور قرار دهید. آیدی شبکه‌های اجتماعی، آدرس ایمیل و شماره تماس می‌توانند جزوی از این اطلاعات باشند.

 

3.     تصاویر زیبا برای بروشور خود انتخاب کنید

در طراحی بروشور جذابیت بصری بسیار ارزشمند است. برای خلق یک بروشور زیبا تلاش کنید از عکس‌های خاص و منحصر به فرد استفاده کنید. می‌توانید عکس‌هایی از محصولات خود در بروشور قرار دهید. نکته‌ی طلایی استفاده‌ها از نمادهاست. مثلاً برای جذاب‌تر کردن بروشور از نمادهایی برای درباره‌ی ما یا تماس با ما استفاده کنید.

رنگ عکس‌ها باید متناسب با موضوع و برای مخاطب شما جذاب باشد. برای مثال بروشور زیر به سفر فرانسه مربوط می‌شود. اگر به ترکیب رنگ‌ها دقت کنید می‌توانید و آرامش و راحتی را در هنگام سفر حتی در دل رنگ‌های انتخاب‌شده ببینید.

 

 

 

نکته‌ی حائز اهمیت در انتخاب رنگ این است که بیش از دو یا سه رنگ در طراحی بروشور استفاده نکنید. برای انتخاب این رنگ‌ها علاوه بر مخاطب و موضوع بروشور، از رنگ لوگو برند هم می‌توان کمک گرفت.

 

4.     به کمک ابزارهای موجود بروشور خود را طراحی کنید

بعد از اینکه متن و تصاویر بروشور کامل مشخص شد، نوبت به مرحله‌ی آخر در طراحی بروشور تبلیغاتی می‌رسد. برای این کار از ابزارهایی مثل فتوشاپ، ایلیستریتور، ایندیزاین و چاپ دیجیتال استفاده می‌شود. در ابتدا نوع بروشور خود را مشخص کنید. اگر قرار است بروشور خود را سه لت و در صفحه‌ی A4 در نظر بگیرید، باید صفحه‌ی آچار را تقسیم بر 3 کنید. در چنین شرایطی اندازه‌ی هر لت برشور شما حدوداً 9.5 خواهد بود. موضوعی که مطرح شد از اصول طراحی بروشور سه لت بود. این شرایط برای بروشورهای دو لت و صفحاتی با سایز A3 یا A5 متفاوت است. فقط باید بدانید بروشور دو لت به این معناست که یک خط در وسط صفحه ایجاد شده و صفحه را به دو نیم مساوی تقسیم می‌کند.

پس از مشخص کردن بخش‌بندی‌ها متن و تصاویر انتخابی را در بخش‌هایی که از قبل مشخص کرده‌اید، قرار دهید. اگر هنگام قرار دادن یک عکس کیفیت عکس پایین آمد، حتماً عکس دیگری را جایگزین کنید. در آخر از  طراح بروشور  خود خروجی PDF یا JPG بگیرید تا کیفیت بروشور در هنگام چاپ پایین نیاید.

 

 

شبکه‌ی چاپ مسیر طراحی تا چاپ را به جای شما طی می‌کند

 در این مقاله سعی بر این بود که نکات مهم طراحی بروشور تبلیغاتی به طور کامل گفته شود؛ اما با تمام این تفاسیر چاپ این نوع بروشورها نمی‌تواند به راحتی گفته‌های بالا باشد. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید مخاطب را برای برداشتن بروشور و آشنایی با خودتان متقاعد کنید. انجام این کار کمی پیچیده است و بهتر آن است که به دست حرفه‌ای‌ها انجام شود. شبکه‌ی چاپ در کنار شماست تا با هزینه‌ی مناسب برای شما بروشور تبلیغاتی با متن جذاب و سنگین طراحی کند.

 





2023-08-27 10:25:58

بروشور/چاپ_بروشور/ قیمت_بروشور


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست