7 دلیل برای اهمیت چاپ بروشور در عصر دیجیتال

 7 دلیل برای اهمیت چاپ بروشور در عصر دیجیتال

آیا بروشورها هنوز در عصر دیجیتال کاربرد دارند؟

 

 

 

چاپ بروشور به‌ تصور برندهای نوپا نسخه‌ی منسوخ شده‌ای برای تبلیغات است. معمولاً برندها تصور می‌کنند فضای دیجیتال می‌تواند بازاریابی سنتی را از میدان بیرون بیندازد. در همین ابتدای کار باید روی این نکته تأکید کنیم که فضای دیجیتال جایگزین بازاریابی و تبلیغاتی سنتی نیست؛ بلکه مکمل آن است. شما به عنوان یک کسب‌وکار نمی‌توانید چشم خود را به دلیل پیروی از بازاریابی دیجیتال، روی تبلیغات سنتی ببندید. اگر در این موضوع تردید دارید و در ابتدای راه حذف بروشورها و تبلیغات سنتی هستید؛ این مقاله برای شما نوشته شده است. در ادامه به دلایل کاربرد بروشورهای چاپی در عصر دیجیتال می‌پردازیم.

 

انواع بروشور

قبل از اینکه وارد دلایل ضرورت چاپ بروشور شویم، بهتر است کمی درباره‌ی انواع بروشور بدانیم. در عصر دیجیتال دنیای بازاریابی معمولاً دو نوع بروشور به چشم می‌خورد.

 

1.     بروشورهای دیجیتال

بروشورهای آنلاین همان بروشورهای سنتی هستند. با این تفاوت که به جای چاپ فیزیکی در فضای اینترنت نوشته و منتشر می‌شوند. بیشتر از هر جایی در سایت‌های کسب‌وکارها به چشم می‌خورند و کار اصلی آن‌ها جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری بالقوه است. هنگام تحول دیجیتال و حرکت سازمان‌ها در مسیر آن، این روش برای آشنایی بیشتر با کسب‌وکار بسیار رایج شد.

 

 

 

2.     بروشورهای چاپی

این نوع بروشور پا به ‌پای بروشور دیجیتال، در رشد کسب‌وکار نقش دارد. تمایل بسیار از افراد هنوز به این است که بروشور را در فضای فیزیکی لمس کنند. از طرفی تلاش یک کسب‌وکار باید در این جهت باشد که از همه‌ی ابزارها برای دیده‌شدن استفاده کند. چاپ بروشور یکی از این ابزارها به‌شمار می‌آید. ادامه‌ی این متن به دلایل دیگر این کار پرداخته است.

 

 ایجاد یک تصویر اولیه

هنگام معرفی انواع ابزارهای تبلیغاتی، از بروشورها برای آشنایی بیشتر با برند و شکل‌دهی یک تصویر اولیه از کسب‌وکار یاد می‌کنند. هنوز افرادی هستند که در سالن‌های انتظار، پشت درهای بسته یک جلسه یا حتی در یک سمینار آموزشی، نگاهی به بروشورها می‌اندازند. این نگاه هر چقدر هم که سطحی باشد باز هم در شناختن برند شما به دیگران مؤثر است.

 

بیان لحن و استایل برند

شما یک کسب‌وکار B2B یا B2C هستید؟ لحن برند شما عامیانه یا رسمی است؟ از تصاویر در بیان برند شما زیاد استفاده می‌شود؟ استایل برند شما برای خانم‌ طراحی شده است یا برای آقایان؟ چه کلماتی بیانگر برند شما هستند؟ در بروشور به تمام این سؤالات می‌توانید پاسخ دهید. حتی اگر برای شما سؤال پیش می‌آید که در بروشور چه بنویسیم، باید بگوییم تمام این جزئیات می‌توانند بخشی از موضوع برای بروشور شما باشند.

 

 


تبدیل مخاطب به مشتری بالقوه

ساختن لید از یک جایی به بعد اصطلاح کاربردی در بین کسب‌وکارهای دیجیتال شد. در آن هنگام درگیری کسب‌وکارهای دیجیتال بیشتر تبدیل به این شد که چطور می‌توانند مخاطب را جذب کرده و از او یک مشتری بالقوه بسازند. حتی در عصر دیجیتال هم بروشورها به‌راحتی این کار را برای کسب‌وکار انجام می‌دهند.

 پاسخ دیگری به سؤال در بروشور چه بنویسیم می‌تواند این باشد که بروشور مکان مناسبی برای نوشتن تخفیف‌ها و اتفاقات جذاب کسب‌وکار شماست. تفاوتی ندارد شما در حین نوشتن یک بروشور تبلیغاتی یا معرفی یک محصول باشید. این قضیه می‌تواند موضوع برای بروشور شما باشد. کافی‌ست در بروشور خود وعده‌ی جذابی به مشتری بدهید و برای تحقق این وعده از او بخواهید وارد یکی از کانال‌های شما شود. با این روش به سادگی او را به یک لید و مشتری بالقوه تبدیل کرده‌اید.

 

انتقال مشتری به شبکه‌های دیجیتال با استراتژی مناسب

همان‌طور که اول مقاله توضیح داده شد، بروشورها جایگزینی برای فضای دیجیتال نیستند. بروشور قرار است مکمل استفاده از فضای دیجیتال باشد. می‌توان از فرصتی که به ‌واسطه‌ی بروشور تبلیغاتی در اختیار برندها قرار می‌گیرد؛ در تحول دیجیتال و حرکت سازمان‌ها در مسیر آن استفاده کرد. قرار دادن آدرس شبکه‌های اجتماعی مثالی از این دست است.

 با این روش، شما با بروشور در همان لحظه‌ی ابتدایی مشتری را به کانال‌های دیجیتال خود هدایت می‌کنید. تلاش خود را به‌کار بگیرید تا لیست کاملی از روش‌های تماس با شما در بروشور به شکل خلاقانه‌ای چاپ شود. نکته‌‌ی قابل توجه در این بخش این است که اطلاعات تماس و شبکه‌های اجتماعی نباید در بین کلمات بروشور گم شود.

 

دسترسی همگانی

یکی از نکات مثبت چاپ بروشور این است که همه‌ی افراد در همه جا به آن دسترسی دارند. در بحث تبلیغات و معرفی محصول ابزاری کاربردی‌تر است که بتواند به افراد بیشتری ارائه شود. به همین دلیل حذف بروشور‌های چاپی به عنوان یک ابزار با این ویژگی، ناممکن به‌نظر می‌رسد.

با بروشورهای چاپی می‌توان خلا دسترسی نداشتن بعضی مخاطبان به شبکه‌های دیجیتال را پر کرد. این گزینه برای مخاطبانی که سواد استفاده از فضای دیجیتال را ندارند، بسیار کاربردی است. اگر مخاطبان شما جزو این دسته هستند، با بروشور جذب آن‌ها راحت‌تر می‌شود.

 

افزودن یک ارزش به کسب‌وکار

در معرفی انواع ابزارهای تبلیغاتی ابزاری که بتواند توضیحات بسیاری را حول محور یک پیام مشخص پوشش بدهد، بسیار ارزشمند است. در بروشور شما می‌توانید درباره‌ی پیام کسب‌وکار خود به شکل انحصاری با دسته‌ای از مخاطبان حرف بزنید. این موضوع یک ارزش و نقطه‌ی مثبتی برای کسب‌وکار شماست.

به‌عنوان مثال، بروشوری با موضوع شیرآلات در فضای یک نمایشگاه پخش می‌شود. در این بروشور پیام تبلیغاتی برند این است که برای طراحی شیرآلات به جزئیات توجه زیادی کرده است. این نوع بروشورها برای آن دسته از مخاطبانی که به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهند؛ بسیار جذاب می‌تواند باشد. علاوه‌بر نوشتن این پیام، چاپ بروشور امکان خوبی برای افزودن عکس محصولات‌ و نوشتن توضیحات پیام است. در ادامه‌ی صفحات این بروشور می‌توان مخاطب را به سایت برند برای دیدن شیرآلات بیشتر دعوت کرد. برای ساده سازی این کار کدهای QR گزینه‌ی بسیار خوبی در فضای بروشورها هستند.

 

 

 

صرفه‌جویی در بودجه

در ظاهر چاپ بروشور از روش‌های بازاریابی دیجیتال گران‌تر است؛ اما باید به این توجه کنید که این بودجه یک بار برای مدت زمانی طولانی پرداخت می‌شود. اگر شما قصد استفاده از ابزارهای دیجیتالی مثل گوگل ادز برای تبلیغ برند خود را داشته باشید؛ هر ماه باید بودجه‌ای جداگانه برای این کار در نظر بگیرید. تبلیغ در قالب یک استوری اینستاگرام که فقط به مدت 24 ساعت می‌ماند، هزینه‌ی بسیار زیادی به دوش کسب‌وکار و برند شما می‌گذارد.

باز هم باید روی این نکته تأکید کنیم که کنار گذاشتن بودجه‌ای برای چاپ بروشور به معنای حذف بودجه تبلیغات و بازاریابی در فضای دیجیتال نیست. بهتر است این دو مورد باید در کنار هم باشند. تنها تفاوت موضوع این است که زمانی‌که شما سرمایه‌ای برای تبلیغ در فضای دیجیتال ندارید؛ بروشورهای از قبل چاپ‌شده همچنان در حال معرفی و تبلیغ برند شما هستند.

 

شبکه چاپ در عصر دیجیتال هم برای چاپ بروشور حاضر است

همه‌ی دلایل بالا نشان می‌دهد از چاپ بروشور حتی در عصر دیجیتال هم نمی‌توان چشم پوشید. بروشورها به دلیل اینکه همیشه و در همه‌ی فضاها حاضر هستند، مسئله‌ی برند آگاهی و دیده شدن برند شما را به بهترین شما می‌دهند. علاوه‌بر این محیط بروشور این امکان را برای شما فراهم کند تا لید سازی را در فضای فیزیکی انجام دهید. ابزار بروشور انقدر گسترده است که می‌تواند تبلیغی برای شبکه‌های اجتماعی شما هم باشد.

در انتها این بروشورها هستند که به دلیل ماندگاری باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بودجه شما می‌شوند. اگر هنوز اندکی در چاپ بروشور در عصر دیجیتال شک دارید یا از پس این کار به‌خوبی برنمی‌آیید؛ متخصصان شبکه چاپ این کار را برای شما انجام می‌دهند. کافی‌ست برای چاپ ابزارهای تبلیغاتی با کیفیت همانند شاپینگ بگ، کاتالوگ،پوستر، لیبل و ... با افراد متخصص در شبکه چاپ تماس بگیرید.

 





2023-10-19 10:27:41

بروشور/ چاپ_بروشور/ طراحی بروشور


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست