10 ایده بی‌نظیر برای طراحی بروشور خلاقانه

 چگونه بروشور خلاقانه طراحی کنیم؟

چگونه بروشور خلاقانه طراحی کنیم؟

 

 

 

بسیاری از کسب‌وکارها در گذشته باقی مانده‌اند و بروشورها را به شیوه‌ای سنتی طراحی می‌کنند. حال آن‌که در دنیای امروز، این تفاوت‌ها و نوآوری‌ها است که سبب افزایش استقبال مردم از برند می‌شود. بروشور خلاقانه از سد محکم کلیشه‌های سنتی عبور می‌کند تا برند را به‌شیوه‌ای منحصربه‌فرد به‌نمایش بگذارد. بروشورها همانند سفیران کاغذی کسب‌وکارها محسوب می‌شوند که پیام برند را به مردم انتقال می‌دهند. هرچه این بروشورهای کاغذی خلاقانه‌تر طراحی شوند، چون نگینی درخشان توجه‌های بیشتری را به سمت خود جذب خواهند کرد.

 

چرا باید بروشور خلاقانه طراحی کنید؟

بروشور خلاقانه  به مشتریان بالقوه این امکان را می‌دهد تا ایده روشنی درباره کسب‌وکار شما داشته باشند. طراحی بروشور، در دسته بازاریابی‌های سنتی قرار می‌گیرد. بااین‌حال، طراحی خلاقانه این سفیران کاغذی، می‌تواند به‌راحتی مخاطب هدف خود را به یک مشتری وفادار تبدیل کند. بروشورهای خلاقانه در دست مشتری قرار می‌گیرند و با طراحی خاص خود، او را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این بروشورها با افزایش آگاهی از برند، سبب ایجاد یک تعامل مثبت میان کسب‌وکار و مشتری می‌شوند.

توزیع بروشورها آسان است و آن‌ها را در هر محیطی می‌توان به مخاطب ارائه داد. به همین دلیل شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا مخاطب جذب آن شود و بروشور را تبدیل به زباله نکند. طراحی بروشور خلاقانه در همان نگاه اول مشتری بالقوه را مجذوب و کنجکاو خود می‌کند. این امر سبب خواندن محتوای بروشور و ترغیب او به خرید از برند خواهد شد. بروشور خلاقانه آنچه که کسب‌وکار می‌تواند برای مشتری انجام دهد را با جذابیت بصری خود به‌نمایش می‌گذارد.

 

 

 

10 ایده خلاقانه طراحی بروشور خلاقانه

بروشورها قابل لمس هستند؛ بنابراین می‌توانند از طریق حس لامسه و بینایی مشتری، ذهن او را تسخیر خود کنید. این ابزار تبلیغاتی را می‌توان پیش خود نگه‌ داشت یا به دیگری ارائه داد. طراحی خلاقانه بروشور یک فرصت شگفت‌انگیز برای برند ایجاد می‌کند تا از طریق آن کسب‌وکار شما محبوب و مشهور شود. بروشورهای خلاقانه آگاهی از برند را افزایش می‌دهند و سبب ماندگاری شما در ذهن مشتری می‌شوند. در ادامه شما را با 10 ایده برای طراحی بروشور خلاقانه آشنا می‌کنیم.

 

1.     یک بروشور آوانگارد طراحی کنید

منظور از آوانگارد، پیشروبودن در شکستن طرح‌های کلیشه‌ای و خلق یک اثر زیبا و متفاوت است. آنچه که شما را از رقبا متمایز می‌کند، ارائه تصویری خاص و منحصربه‌فرد از برند است. هنگامی که مشتری بالقوه بروشور خلاقانه را در دست می‌گیرد، باید متوجه خاص‌بودن برند شما بشود. طراحی بروشورهای خلاقانه به مخاطب اثبات می‌کند که برند شما خاص‌ترین‌ها را به آن‌ها ارائه می‌دهد. شگفتی مشتری هنگام مواجهه با بروشور، این ذهنیت را در او ایجاد می‌کند که شما همه‌چیز را بی‌نقص به او ارائه خواهید داد.

 

 

 

2.     مشتری را شگفت‌زده کنید

غافلگیری مشتری یکی از اصول مهمی است که هنگام طراحی بروشورهای خلاقانه باید به آن توجه کنید. تمام مشتری‌ها هنگامی که بروشور را دست می‌گیرند انتظار دارند به شیوه قدیمی و سنتی خود باز شود و فرم بگیرید. در اینجا است که شما باید مشتری را شگفت‌زده کنید تا بروشور خلاقانه، به تماشای چشم‌های برق‌زده مشتری بنشیند. در تصویر زیر ابتدا بروشور مثلثی شکلی را می‌بیند که به‌نظر می‌رسد فرم بازشدن آن به شیوه سنتی است. اما در حقیقت بازشدن این بروشورها فرمی بدیع و خاص به آن می‌بخشد.

 

 

 

3.     یک آیتم خاص و کوچک اضافه کنید

یک عنصر کوچک اگر در جایی درست قرار بگیرد؛ بروشور شما را خاص و متفاوت نشان می‌دهد. شما می‌توانید به بروشور آیتمی متفاوت اضافه کنید که در راستای محتوای آن نیز باشد. در تصویر زیر از چند مکعب در گوشه‌هایی از بروشور استفاده شده است. این ایده خلاقانه، برای لحظاتی مشتری را مجذوب بروشور و خواندن آن می‌کند. روی این آیتم‌های کوچک می‌تواند نام برند، شعار تجاری و... درج شود. این بروشور می‌تواند تا مدت‌های طولانی در ذهن مشتری باقی بماند.

 

 

 

4.     بروشورهایی با تصاویر سه‌بعدی طراحی کنید

می‌خواهید با بازشدن بروشور، مشتری محو تماشای آن شود و لبخند بر لب‌های او بنشیند؟ پس تصاویر را به‌شیوه‌ای متفاوت در بروشور چاپ کنید. بروشور بدون تصویر، کارآمدی و جذابیت خود را از دست خواهد داد. استفاده از تصاویر، مهم‌ترین اصل در طراحی یک بروشور است. با این وجود در بروشور خلاقانه، تصاویر به شیوه‌ای متفاوت چاپ می‌شوند. نظر شما درباره سه‌بعدی شدن این تصاویر چیست؟ تصاویر سه‌بعدی، جذابیت خاصی به بروشور می‌بخشند و محصول و برند را به شیوه‌ای جذاب تبلیغ می‌کنند.

 

 

 

5.     تصویرسازی‌های بدیع ایجاد کنید

اگر جزئیات بروشور را هدفمند و هماهنگ طراحی کنید؛ کلیت آن می‌تواند به یک تصویر یا منظره‌ای زیبا تبدیل شود. ابتدا لازم است هر لت بروشور را با رنگ و طرحی متفاوت اما هماهنگ با هم طراحی کنید. هنگامی که لت بروشورها روی هم قرار می‌گیرند یک تصویر واحد و جذاب ایجاد می‌شود. به تصویر زیر خوب نگاه کنید. شاید در نگاه اول هیچ‌گونه آیتم خاصی را در برگه‌های بروشور مشاهده نکنید. اما وقتی آن‌ها روی هم قرار می‌گیرند با جنگلی سرسبز و زیبا مواجه می‌شوید. این تصویرسازی، مشتری را مشتاق به بازکردن بروشور و خواندن آن خواهد کرد.

 

 

 

6.     چشم‌اندازی زیبا برای مشتری ایجاد کنید

با بروشور، مشتری را به یک افتتاحیه جذاب برای معرفی محصول خود دعوت کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، بروشور قرار است عینکی خاص را به مشتری معرفی کند. استفاده از تصویر عینک و چاپ خلاقانه آن روی بروشور مخاطب را به خود جذب خواهد کرد. گویی که با بازشدن بروشور مشتری دنیا را از پشت شیشه این عینک متفاوت‌تر خواهد دید. چنین طراحی، سبب حرفه‌ای به‌نظررسیدن برند و ترغیب مشتری به خرید محصول خواهد شد.

 

 

 

7.     از سادگی خلاقیت غافل نشوید

همیشه هم که نباید بروشور خلاقانه را پیچیده و با رنگ‌هایی تند طراحی کرد. گاهی استفاده از یک رنگ خاص و خنثی و طراحی ساده بروشور می‌تواند آن را بسیار خاص و متفاوت جلوه دهد. از طرفی به جای استفاده از تصاویر پر زرق‌وبرق می‌توانید از چند طرح ساده استفاده کنید. قراردادن این تصاویر در محلی خارج از حاشیه بروشور، تصویری بسیار متفاوت ایجاد می‌کند. برای مثال در زیر، یک بروشور سفید و ساده را مشاهده می‌کنید که تصاویر در بالای هر لت قرار گرفته است. این بروشور شیک و منحصربه‌فرد، برند را متفاوت‌تر نشان خواهد داد.

 

 

 

8.     هندسه بروشور را متفاوت طراحی کنید

چه کسی گفته است که فرم بروشور حتما باید مستطیل‌شکل باشد؟ بروشورها می‌توانند در ابعاد و فرم‌هایی متنوع تولید شوند. فرم هندسی متفاوت، اشتیاق مخاطب را برای بررسی‌کردن بروشور بیشتر خواهد کرد. اگر فرم متفاوت بروشور با رنگ و تصویرسازی‌های خاص ترکیب شود؛ تاثیر آن بر مشتری بیشتر خواهد شد. برای مثال در تصویر زیر، بروشور به صورت مثلثی شکل طراحی شده است. همچنین رنگ‌ها و تصاویر به‌کار رفته بر روی آن لطافت خاصی را به‌نمایش می‌گذارد که سبب جلب توجه مشتری خواهد شد.

 

 

 

9.     با رنگ‌های تند و شاداب، جلب توجه کنید

اگر می‌خواهید مشتری بالقوه خود را در همان نگاه اول مجذوب بروشور کنید، استفاده از رنگ‌های شاداب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. رنگ‌های جذاب و تند نگاه هر فردی را به سمت خود می‌کشانند. استفاده از یک پالت رنگی متناسب و هماهنگ می‌تواند جذابیت بصری بروشور را افزایش دهد. این رنگ‌های قدرتمند نگاه مشتری را به خود خیره و اعتماد او را جلب می‌کنند. اگر چنین رنگ‌های جذابی با فرم متفاوت بروشور ترکیب شود، قدرت تاثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

 

 

10.  دست‌ها با مشتری سخن می‌گویند

گاهی با زبان تصاویر و فرم بروشور، می‌توانید با مشتری سخن بگویید تا به قلب و ذهن او نفوذ کنید. داشتن خلاقیت و ذوقی طنزآمیز می‌تواند یک بروشور خلاقانه منحصربه‌فرد را تولید کند. برای مثال در تصویر زیر، بروشور قرار است یک ماهی بزرگ و خوشمزه را به مخاطب نشان دهد. چاپ دو دست روی بروشور و بازکردن آن، ابعاد و بزرگی ماهی را به مشتری نشان می‌دهد. این ایده خلاقانه در ذهن او ماندگار می‌شود و برند را متمایز از سایر رقبا نشان خواهد داد.

 

 


 چگونه بروشور خلاقانه طراحی کنیم؟

مهم‌ترین ویژگی‌های بروشور خلاقانه

بروشورهای خلاقانه دارای خصوصیات متنوعی هستند که می‌توانند هویت برند را نزد مشتری تقویت کنند. این خصوصیات سبب کیفیت بالای بروشور و ماندگاری بیشتر آن خواهد شد. اگر از یک مجموعه چاپ قدرتمند کمک بگیرید، می‌توانید خلاقانه‌ترین بروشورها را به مشتری‌های خود ارائه دهید. دانش تخصصی و خلاقیت و مهارت طراحان بروشور، ضامن ایجاد یک تصویر مثبت از برند خواهند شد. در این بخش با ما همراه باشید تا شما را با بارزترین ویژگی‌های بروشورهای خلاقانه آشنا کنیم.

 

·       مخاطب هدف را می‌شناسد

محصولات یا خدمات برند من مناسب چه کسانی است؟ قرار است چه پیامی را به مشتری‌های بالقوه خود انتقال دهم؟ ویژگی‌های مخاطب هدف من چیست؟ چگونه می‌توانم بروشور را مطابق سلیقه و ذائقه او طراحی کنم؟ این‌ها بخش کوچکی از سوالاتی است که هنگام طراحی یک بروشور خلاقانه باید به آن توجه کنید. پاسخ به این سوالات یک مسیر روشن را برای شما ایجاد می‌کند تا بتوانید بروشورهایی خلاقانه را تهیه و توزیع کنید. شناخت مخاطب هدف سبب می‌شود که تصویری جذاب و ملموس از برند به‌نمایش بگذارید.

 

 

·       رنگ‌ها به عنصر برندینگ تبدیل می‌شوند

برای طراحی بروشورهایی خلاقانه لازم است رنگ‌های آن را هوشمندانه انتخاب کنید. اغلب استفاده از یک تا سه رنگ، انتخابی معقول و درست است. شما می‌توانید از رنگ‌های سازمانی خود برای طراحی بروشور خلاقانه استفاده کنید. رنگ‌ها می‌توانند مشتری را به‌راحتی جذب خود کنند و روی انتخاب او تاثیر بگذارند. اطلاع از روان‌شناسی رنگ‌ها به شما کمک می‌کند که بروشور برند را تاثیرگذارتر طراحی کنید.

 

 

·       توضیحات مختصر و مفید است

صحبت از تاثیرگذاری بروشور که می‌شود، درج توضیحات مختصر اهمیت زیادی پیدا می‌کند. مشتری حوصله خواندن متن‌های طولانی و سنگین را ندارد. بروشورهای خلاقانه اطلاعات لازم را به‌صورت خلاصه اما موجز به مشتری ارائه می‌دهد. توضیحات مختصر مشتری را از خواندن بروشور خسته نمی‌کند. همچنین ارائه اطلاعات مهم به‌صورت خلاصه، نمای کلی بروشور را زیباتر نشان می‌دهد. همچنین از بهم‌ریختگی آن جلوگیری می‌شود و ظاهری زیبا و مرتب به نمایش گذاشته می‌شود.

 

·       دارای تصاویر خلاقانه هستند

بروشورهای خلاقانه از تصاویر مانند یک قلاب استفاده می‌کنند تا ذهن مشتری را به دام خود بیندازند. در قدم اول، یک بروشور حرفه‌ای و خلاق از عکس‌هایی باکیفیت و با وضوحی بالا برخوردار است. در قدم‌های بعدی تصاویر به شیوه‌ای خلاقانه و بدیع در بروشور به‌کار گرفته می‌شوند. عکاس‌های سازمانی می‌توانند بهترین عکس‌ها را از محصول یا خدمات برند ارائه دهند. همراهی عکس با متن بروشور، این ابزار کاغذی را برای مشتری جذاب‌تر خواهد کرد.

 

·       دوست‌دار محیط زیست است

امروزه مردم نسبت به کسب‌وکارهایی که از مواد پایدار استفاده نمی‌کنند، سوگیری منفی دارند. برای تبدیل این سوگیری منفی به یک خوشبینی دلچسب، استفاده از مواد قابل بازیافت کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. شما قرار است با بروشور، برند خود را به دیگران معرفی کنید و تصویری مثبت از کسب‌وکار ارائه دهید. استفاده از مواد سازگار با محیط زیست، می‌تواند محبوبیت برند شما را نزد مشتری افزایش دهد. برای آن‌که بتوانید تاثیرگذار باشید لازم است تعهد خود را به مشتری نشان دهید.

 

 

·       از مواد باکیفیت استفاده می‌شود

جنس باکیفیت، درخشش بروشور را بیشتر خواهد کرد و ضامن ماندگاری بیشتر آن خواهد شد. کیفیت چاپ تصاویر، خوانایی نوشته‌های روی بروشور، دوام و مقاومت آن همگی وابسته به انتخاب یک جنس مناسب و مرغوب است. بروشورها به‌راحتی دست‌به‌دست می‌شوند؛ بنابراین انتخاب یک جنس مرغوب سبب جلوگیری از پارگی یا خراب‌شدن آن خواهد شد. یک بروشور باکیفیت به‌صورت غیر مستقیم کیفیت محصولات یا خدمات شما را منعکس می‌کند. استفاده از جنس مرغوب به‌منزله احترام و ارزشی است که برای برند قائل هستید.

 

 

·       طرح‌های کلیشه‌ای شکسته می‌شود

عبور از سنت‌های کلیشه‌ای و ایجاد یک طرح بدیع، شیوه اصلی طراحی یک بروشور خلاقانه است. این بروشورها با تبعیت‌نکردن از طرح‌های سنتی و قدیمی یک هویت بصری متفاوت و خاص به‌نمایش می‌گذارند. لازمه خلاقیت، عبور از طرح‌های تکراری است. این امر مستلزم داشتن یک دید هنری و پایبند نبودن به اصول طراحی‌های معمولی است. هرچه بروشور متفاوت‌تر و البته زیباتر طراحی شود، امکان ماندگاری برند در ذهن مشتری بیشتر خواهد شد.

 

 

چاپ بروشور خلاقانه با شبکه چاپ

در این مطلب با 10 ایده جذاب برای طراحی بروشور خلاقانه و ویژگی‌های آن آشنا شدید. بروشورها می‌توانند طیف وسیعی از فرم‌ها و ابعاد متنوع را به خود بگیرند. اگر خلاقیت با تخصص و دانش همراه باشد، نتیجه‌ای شگفت‌انگیز به‌جا خواهد گذاشت. در شبکه چاپ مجموعه‌ای از افراد متخصص و خلاق گردهم جمع شده‌اند تا در توسعه برند شما تاثیرگذار باشند. ما با استفاده از بهترین متریال، باکیفیت‌ترین بروشورهای خلاقانه را به شما ارائه می‌دهیم. کافی است به‌صورت حضوری یا از طریق سایت شبکه چاپ با ما در ارتباط باشید.

 





2024-04-17 12:45:58

بروشور/ چاپ_بروشور/ کاتالوگ_بروشور


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست