10 ایده بی‌نظیر برای طراحی کاتالوگ های خلاقانه

 چرا طراحی کاتالوگ‌ های خلاقانه مهم است؟

چرا طراحی کاتالوگ‌ های خلاقانه مهم است؟

 

 

 

کاتالوگ‌ های خلاقانه مانند کتابچه‌ای گران‌بها هستند که به راهنمای سفر مشتری در حوزه برندینگ تبدیل می‌شوند. برای اینکه مشتری از مسیر سفر خود لذت ببرد و تا مقصد همراه شما باشد باید از ایده‌هایی بکر کمک بگیرید. این ایده‌ها مشتری را مشتاق به ادامه‌دادن مسیر و لذت‌بردن از مناظر و کارکردهای برند خواهد کرد. ایده کاتالوگ خلاقانه همان بازاریاب کاغذی است که از هویت برند دفاع و تصویر آن را نزد مشتری تقویت می‌کند.

 

کاتالوگ های خلاقانه چیست؟

کاتالوگ دفترچه‌ای تبلیغاتی است که به معرفی محصولات شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌پردازد. این کتابچه‌های کاغذی همانند یک پل محکم هستند که میان مشتری و برند قرار می‌گیرند. پلی ارتباطی که سبب بهبود تعامل برند با مشتری خواهد شد. کاتالوگ‌های خلاقانه از طراحی‌های کلیشه‌ای فاصله می‌گیرند و آن را به شیوه‌ای بدیع به مخاطب خود ارائه می‌دهند. کاتالوگ خلاقانه می‌تواند مشتری‌های بالقوه شما را وفادار به برند کند. به شرط آن‌که تمام اصول و نکات مهم در طراحی توسط یک متخصص حوزه چاپ اعمال شود.

 

چرا کاتالوگ‌ های خلاقانه؟

هدف از ارائه کاتالوگ آشنایی مشتری با محصولات یا خدمات برند شما است. از زمان دردست‌گرفتن کاتالوگ توسط مشتری تنها چند ثانیه فرصت دارید تا او را وادار به خواندن این کتابچه تبلیغاتی کنید. ورق‌زدن کاتالوگ و خواندن ویژگی‌های هر محصول مستلزم تحت تاثیر قرارگرفتن مشتری در همان نگاه اول است. ایده کاتالوگ خلاقانه به کمک شما می‌آید تا بتوانید مشتری را در همان نگاه اول محو برند خود کنید. هرچه این دفترچه‌های تبلیغاتی متفاوت و جذاب طراحی شوند، احتمال فروش محصولات شما بالاتر می‌رود.

کاتالوگ‌های خلاقانه با استفاده از عناصر بصری جذاب، طیف وسیعی از محصولات برند را به مشتری‌های بالقوه معرفی می‌کنند. این امر سبب افزایش آگاهی از برند و ایجاد یک ارتباط مثبت با مخاطب خواهد شد. ایده کاتالوگ خلاقانه به شما در دستیابی به مخاطب هدف کمک می‌کند. خلاقیت در طراحی کاتالوگ سبب اشتیاق مشتری به خواندن آن و بازدید از برند خواهد شد. این امر اعتماد مشتری را جلب و فروش برند شما را افزایش می‌دهد.

 

 

 

10 ایده کاتالوگ خلاقانه

شاید تصور کنید برای داشتن کاتالوگ‌های خلاقانه شما با گزینه‌های زیادی مواجه نیستید. باید به شما بگوییم که این تصور غلطی است و دنیای کاتالوگ‌ها سرشار از ایده‌هایی خاص است که تفاوت شما را با سایر برندها به‌نمایش می‌گذارد. در این بخش ما به شما کمک می‌کنیم تا با ایده‌هایی خاص و متفاوت، تصویر برند خود را بهبود ببخشید. کاتالوگ یک ابزار بازاریابی قوی است که اگر خلاقانه طراحی شود، تاثیر بیشتری بر مخاطب خواهد گذاشت. حال وقت آشنایی شما با 10 ایده کاتالوگ خلاقانه رسیده است:

 

1.     وارد دنیای سه‌بعدی شوید

برای ارائه بهترین ایده کاتالوگ خلاقانه گاهی لازم است از محصول یا خدمات خود الهام بگیرید. اگر شما مالک یک شرکت اداری هستید؛ پیشنهادی ویژه برای شما داریم. این بار ساختمان‌ها را نه روی زمین که روی کاتالوگ بنا و احداث کنید. بهتر است ابتدا نصفی از جلد اصلی گودبرداری و کاغذهای اضافه آن حذف و پاکسازی شود. سپس مطابق با ابعاد گودبرداری کاغذی، ساختمان‌های خود را روی کاغذ صفحه بعد طراحی کنید. چه کسی می‌تواند در برابر چنین کاتالوگی مقاومت کند و آن را نخواند؟

 

 

 

2.     با حروف بازی کنید

حال وقت آن رسیده است که مانند یک مجمسه‌ساز به جان جلد این کتابچه‌ها بیفتید و کاتالوگ‌های خلاقانه خلق کنید. کافی است حروف‌ها را روی جلد فرابخوانید تا آن‌ها را صیقل دهید و فرم جدیدی عرضه کنید. برای مثال تمام جلد می‌تواند به حروف محصول یا نام برند تبدیل شود. سپس این حروف بدون هیچ پس‌زمینه‌ای به جلد روی کاتالوگ تبدیل خواهند شد. این کاتالوگ ‌های خلاقانه تصویری جدید از خود و برند به نمایش می‌گذارند. این تصویر جدید باعث کنجکاوی مشتری و تمایل او  به خرید از برند شما منجر خواهد شد.

 

 

 

3.     یک فراخوان برای رنگ‌های اصلی و مکمل ایجاد کنید

در دنیای رنگ‌ها، هر رنگ مکمل خود را دارد. شما می‌توانید با ترکیب این رنگ‌ها، کاتالوگ های خلاقانه و زیبایی را برای برند تهیه کنید. ترکیب این رنگ‌ها سبب ایجاد یک تصویر چشم‌نواز و زیبا برای این کتابچه‌ها خواهد شد. رنگ اصلی می‌تواند به پس‌زمینه جلد کاتالوگ تبدیل شود. سپس لازم است یک بخش متصل به جلد برای کاتالوگ نیز طراحی شود. برای طراحی این بخش کوچک باید از رنگ مکمل کمک بگیرید. چنین کاتالوگی شوق مشتری را برای بازکردن و خواندن آن بیشتر خواهد کرد.

 

 

 

 

4.     محصول را به یک جلد کاغذی تبدیل کنید

محصول شما می‌تواند به یک جلد کاغذی برای مشتری‌های بالقوه تبدیل شود. این جلد کاغذی قدرت زیادی برای جلب توجه و اعتماد مشتری به برند خواهد داشت. برای مثال اگر صاحب یک فست‌فود یا رستوران هستید فرم غذا می‌تواند ایده کاتالوگ خلاقانه شما را عملی کند. اگر به‌طور ویژه پیتزاهایی متنوع را به مشتری عرضه می‌کنید؛ می‌توانید کاتالوگ‌هایی پیتزایی تولید کنید. این کاتالوگ های خلاقانه اشتهای مشتری را تحریک می‌کند و احتمال خرید از برند شما را افزایش می‎دهد.

 

5.     با دنیای مینیمال صمیمی شوید

صحبت از ایده کاتالوگ خلاقانه که می‌شود رویکرد مینیمال برای شما خودنمایی خواهد کرد. در این رویکرد با پرهیز از عناصر اضافی، یک کاتالوگ ساده و در عین حال خلاقانه به شما ارائه داده می‌شود. در طراحی مینیمال انتخاب رنگ، طرح‌های بدیع و ساده نقشی کلیدی و مهمی دارند. این طرح‌ها در عین سادگی بسیار، برای مخاطب جذاب و ترغیب‌کننده خواهد بود. در این دنیای شلوغ و پرزرق و برق، یک کاتالوگ ساده می‌تواند به‌راحتی توجه‌های بسیاری را به برند جلب کند.

 

 

 

6.     لوکس و خاص باشید

اگر برند شما لوکس و خاص است، پس باید ایده کاتالوگ خلاقانه نیز ویژه و خاص طراحی شود. جنس کاغذ، رنگ، نوع صحافی کاتالوگ و... تاثیر زیادی در لوکس‌شدن آن دارد. این ایده باعث می‌شود که برند و محصولات آن ویژه‌تر به‌نظر برسند. در نتیجه اعتبار کسب‌وکار شما نزد مشتری بیشتر خواهد شد. این موضوع مشتری‌های بسیاری را روانه برند شما می‌کند. با کاتالوگ‌های لوکس به مشتری‌ها القا می‌شود که برای داشتن بهترین‌ها باید به شما مراجعه کنند.

 

 

 

7.     دو جلد برای کاتالوگ طراحی کنید

گاهی اوقات با اضافه‌کردن یک آیتم خاص می‌توانید کاتالوگ های خلاقانه جذابی را برای برند خود تدارک ببینید. برای مثال طراحی یک جلد مجزا برای قراردادن کاتالوگ در آن می‌تواند ایده جذابی باشد. اگر روی این جلد حروف به‌صورت توخالی طراحی شوند؛ ظاهری متفاوت و بسیار شیک پیدا خواهند کرد. چنین کاتالوگی می‌تواند به یک نماینده معتبر از برند شما تبدیل شود. فرآیند تبلیغ برند و محصول با این ایده کاتالوگ خلاقانه راحت‌تر می‌شود و احتمال جلب اعتماد مشتری افزایش پیدا می‌کند.

 

 

 

8.     یک تصویر ساده را با رنگی ساده ترکیب کنید

گاهی خلاقیت و جذابیت را می‌توانید در سادگی پدیده‌ها جست‌وجو کنید. ترکیب یک تصویرسازی ساده، اما خاص با رنگی مناسب، می‌تواند کاتالوگ های خلاقانه به برند شما هدیه دهد. برای مثال اگر محصولات شما لوسترهای مدرن است، درج تصویر آن می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. سپس رنگ پس‌زمینه جلد با رنگ لوسترها باید متناسب با یکدیگر انتخاب شوند. این کاتالوگ‌های ساده قدرت فراوانی در ترغیب مشتری به خواندن آن دارند. مخاطب با ورق‌زدن کاتالوگ بیشتر با برند آشنا و در نتیجه ترغیب به خرید از شما می‌شود.

 

 

 

9.     از تصویرسازی‌های بدیع استفاده کنید

در ایده‌های قبلی از حروف توخالی صحبت کردیم حال وقت اشاره به تصاویر توخالی است. شما می‌توانید متناسب با محصولات و پیام برند خود، تصاویری زیبا را روی جلد طراحی کنید. این تصاویر توخالی جلوه‌ای بسیار خاص و بی‌نظیر دارند که چشم هر فردی را خیره به خود خواهند کرد. مخاطب با دیدن این کاتالوگ، بیشتر محتوای درون آن را جست‌وجو خواهد کرد. این امر سبب آشنایی مشتری با برند و استقبال از محصولات شما می‌شود. چنین تصویرسازی‌هایی، یک تصویر مثبت نیز از برند ارائه خواهند داد.

 

 

 

10.  یک مکان مخفی روی جلد طراحی کنید

روی جلد هر کاتالوگ اغلب توضیحات مختصری پیرامون برند یا محصولات چاپ می‌شود. این یک فرصت ویژه برای پیاده‌کردن یک ایده کاتالوگ خلاقانه است. تمام این اطلاعات را در گوشه‌ای از جلد کاتالوگ پنهان کنید! این قسمت پنهان می‌تواند محلی باشد که جلد زیر و روی کاتالوگ به هم متصل می‌شوند. این ایده مخاطب را غافل‌گیر می‌کند و او را به ورق‌زدن کاتالوگ ترغیب خواهد کرد. چنین کاتالوگی می‌تواند تا مدت‌ها در ذهن مشتری باقی بماند و تصویری حرفه‌ای از برند ارائه دهد.

 


 چرا طراحی کاتالوگ‌ های خلاقانه مهم است؟

ویژگی‌های کاتالوگ های خلاقانه

طراحی کاتالوگ‌های خلاقانه مستلزم رعایت اصول خاصی است که باعث وجود ویژگی‌هایی مهم در این کتابچه‌های ارزشمند می‌شود. این ویژگی‌ها به کاتالوگ کمک می‌کند که برند و محصولات شما را بهتر و کارآمدتر معرفی کنند. از طرفی چنین خصوصیاتی باعث می‌شود که برند شما حرفه‌ای و قدرتمند به‌نظر برسد. لازم است که هنگام طراحی کاتالوگ از همکاری با افراد متخصص در این حوزه غافل نشوید. در این بخش شما را با ویژگی‌های مهم کاتالوگ‌های خلاقانه آشنا می‌کنیم.

 

·       به جزییات توجه می‌شود

مهم نیست که چندین ایده کاتالوگ خلاقانه را برای خود جمع‌آوری کرده‌اید. تا زمانی که نتوانید جزییات مهم را بررسی و  به آن‌ها توجه کنید، قدرت عملی‌کردن این ایده‌ها را به‌دست نخواهید آورد. یک کاتالوگ خلاقانه از نظم و هماهنگی بسیار زیادی برخوردار است. اندازه، جهت صفحه‌ها، نوع و مقدار کاغذ مصرفی همگی از قبل مشخص می‌شوند. گزینه‌های صحافی کاتالوگ نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. رعایت تمام این نکات کیفیت بالای کاتالوگ را تضمین می‌کند و امکان نوآوری در طراحی را عملی خواهد کرد.

 

 

 

·       از تصاویر جذاب استفاده می‌شود

محال است کاتالوگ‌های خلاقانه فاقد عکس و طراحی‌های بصری باشند. تصاویر به مشتری کمک می‌کند که محصول مورد نیاز خود را با دقت بیشتری بررسی و انتخاب کنند. عکس‌های خلاقانه اشتیاق مشتری را به خرید از برند بیشتر خواهد کرد. گویی که خرید از برند شما به‌منزله داشتن خاص‌ترین محصول‌ها است. به شما توصیه می‌کنیم از عکاس‌های سازمانی و حرفه‌ای برای عکس‌برداری استفاده کنید. تصاویر باید از وضوح و کیفیت بسیار عالی نیز برخوردار باشند.

 

·       دوست‌دار محیط زیست است

هرگز قرار نبوده است که رشد برند شما با تخریب طبیعت همراه باشد. استفاده از مواد پایدار و سازگار با محیط زیست یک وظیفه شهروندی و اجتماعی است. وقتی کاتالوگ در دست‌های مخاطب قرار می‌گیرد و او متوجه پایداربودن آن می‌شود، اعتمادش به برند بیشتر خواهد شد. تعهد شما به مسائل اجتماعی، پایبندی برند را به اصول اخلاقی در کسب‌وکار نشان می‌دهد. رعایت این اصل سبب افزایش محبوبیت شما در بین مشتری‌های بالقوه خواهد شد. این موضوع آن‌ها را مشتاق به مراجعه به برند شما می‌کند.

 

 

 

·       متن کاتالوگ سلیس و واضح است

هنگام پیاده‌کردن ایده کاتالوگ خلاقانه خود، باید روی زبان نوشتاری آن نیز کار کنید. یک کاتالوگ خلاقانه دارای بیانی روان، کوتاه و تاثیرگذار است. ابتدا مخاطب هدف خود را بشناسید و سپس مطابق با سلیقه آن‌ها، متن نوشتاری خود را آماد کنید. تمرکز روی مزایای محصول در ترغیب مشتری به خرید تاثیرگذار خواهد بود. پاراگراف‌های کاتالوگ نباید طولانی باشد، در عوض باید از توضیحات کوتاه اما دقیق استفاده شود. این امر سبب برجسته‌شدن ویژگی‌های کلیدی هر محصول خواهد شد.

 

 

 

·       رنگ‌ها هوشمندانه به‌کار گرفته می‌شوند

قبل از خواندن متن، مشتری ابتدا با نمای کلی کاتالوگ مواجه می‌شود. رنگ کاتالوگ یک محرک مهم برای ترغیب مشتری به خواندن محتوای آن است. هنگام طراحی کاتالوگ‌های خلاقانه به تناسب رنگ متن و پس‌زمینه توجه زیادی می‌شود. رنگ کاتالوگ نباید خوانایی جملات چاپی را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. انتخاب رنگ و ترکیب پالت‌های رنگی به داستان برند و محصولاتی که ارائه می‌دهید وابسته است. یکسان‌شدن رنگ کاتالوگ و رنگ سازمانی تاثیر زیادی بر ناخوداگاه مخاطب می‌گذارد. تا جایی که دیدن رنگ سازمانی شما در هر زمانی، برند را در ذهن مشتری تداعی خواهد کرد.

 

·       از بهترین جنس استفاده می‌شود

این کتابچه‌های ارزشمند حوزه برندینگ، باید دوام و استحکام لازم را برای قرارگرفتن در دست مشتری و ورق‌زدن آن داشته باشند. به همین منظور لازم است از جنس‌های مرغوب و مقاوم برای تولید کاتالوگ استفاده شود. کاغذهای باکیفیت از قدرت چاپ بالایی برخوردارند. از طرفی کاتالوگ دوام لازم را خواهد داشت و به‌راحتی خراب نمی‌شود. کاتالوگ های خلاقانه از جنس‌هایی باکیفیت تولید می‌شوند. این امر نشان‌دهنده ارزشی است که برای مشتری و محصولات خود قائل هستید.

 

 

 

ارائه کاتالوگ های خلاقانه در شبکه چاپ

در این مطلب شما با 10 ایده کاتالوگ خلاقانه و ویژگی‌ها و میزان اهمیت آن آشنا شدید. با کاتالوگ می‌توانید برند خود را در سطح گسترده‌ای معرفی کنید. همچنین افراد را به خرید یا استفاده از محصولات و خدمات خود نیز ترغیب خواهید کرد. برای تحقق این شرایط لازم است به یک مجموعه چاپ متخصص و قدرتمند تکیه کنید. ما در شبکه چاپ در کنار شما هستیم تا خلاقانه‌ترین کاتالوگ‌ها را به شما ارائه دهیم. در شبکه چاپ تمام موارد زیر محقق خواهد شد:

  • امکان عکس‌برداری سازمانی برای کاتالوگ؛
  • استفاده از برش و قالب‌های خاص برای تولید کاتالوگ؛
  • استفاده از خدمات تکمیلی مانند لوگو برجسته، طلاکوبی و... ؛
  • ارائه کاتالوگ در ابعاد و صفحات مختلف.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت‌های کاتالوگ های خلاقانه از طریق سایت شبکه چاپ با مجموعه متخصص و خلاق ما در ارتباط باشید.

 





2024-04-17 18:07:50

کاتالوگ/ چاپ_کاتالوگ/ کاتالوگ_بروشور


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست