چه نکاتی را باید برای طراحی بروشور خلاقانه در نظر بگیریم؟

 طراحی بروشور خلاقانه

نکات مهم در طراحی بروشور خلاقانه

چه نکاتی را باید برای طراحی بروشور خلاقانه در نظر بگیریم؟

در حالی که بسیاری از بازاریابان تلاش بسیاری برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند، باید متوجه شده باشید در دنیایی که از هشتگ و تبلیغات اشباع شده است، رسانه‌های چاپی مانند بروشور، کاتالوگ، پوستر و تراکت و غیره می‌توانند برای جلب توجه مشتریان بالقوه مناسب‌تر باشند. اما قطعا طراحی و چاپ هر نمونه بروشور یا کاتالوگی منجر به جذب مشتری و خرید او نمی‌شود. این طراحی خلاقانه بروشور، کاتالوگ یا هر رسانه چاپی دیگر است که باعث جذب مشتری و نهایتا خرید و وفاداری او می‌شود.

بروشور هر آنچه که شرکت شما در حال انجام آن است را خلاصه می‌کند و درباره محصولات و خدماتتان با مخاطبان صحبت می‌کند. بنابراین، بروشور یک ابزار مهم و مناسب برای بازاریابی است که اگر به صورت خلاقانه طراحی و با کیفیت بالا چاپ شود، می‌تواند باعث جذب مشتری شود و وفاداری آنها تداوم ببخشد. طراحی یک بروشور خلاقانه و حرفه‌ای به پیشرفت کارتان در گام‌های بعدی بسیار کمک خواهد کرد.

طراحی بروشور خلاقانه یک گام بی‌نظیر در بازاریابی است و به طور خاص برای مشتریان برداشته می‌شود. اما جالب است بدانید که بر خلاف تاکیدی که برای طراحی و چاپ بروشور خلاقانه می‌شود، معمولا پشت طراحی‌ها هیچ ایده جدید یا اندیشه نابی نیست و هیچ راهکاری برای بازاریابی ندارند.

باید توجه داشته باشید که بروشورها جزو اولین ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی هستند که مشتریان بالقوه شما برای اولین بار با آنها در ارتباط خواهند بود. آنها بروشورهای شما را در سالن انتظار شرکت از روی میز یا در محل برگزاری نمایشگاه از غرفه شما بر می‌دارند؛ بنابراین فقط چند لحظه فرصت دارید که یک تصویر خوب از خود در ذهن آنها ثبت کنید. اگر یک بروشور با رنگ‌های مرده و کدر طراحی کنید، فرصت بازاریابی خوب را از دست خواهید داد.

چاپ کارت ویزیت لوکس را به عنوان ابزاری قدرتمند و تصویری چشمگیر برای اهداف بازاریابی خود در نظر بگیرید؛ بازاریاب‌ها برای دستیابی به مخاطب هدف به روشی موثر، تصاویر را به عنوان ابزار اصلی تبلیغاتی در نظر می‌گیرند. بر اساس تحقیقات انجام شده، 50 درصد بازاریابان B2B به بازاریابی از طریق تصاویر اهمیت می‌دهند. در ایالات متحده، سالانه حدود 10 میلیارد کارت ویزیت چاپ می‌شود؛ این آمار نشان دهنده اهمیت کارت و بازاریابی بصری در رشد مشاغل است.

زمانی که به عنوان صاحب کسب‌وکار می‌خواهید یک طراح بروشور استخدام کنید، باید موارد خاصی را در نظر بگیرید. هنگام استخدام باید از طراح نمونه کارهای قبلی او را بخواهید تا متوجه شوید که فردی خلاق است یا خیر، آیا او همان طراحی است که در جستجویش بوده‌اید؟ آیا تمایل دارید طرح‌های او را در بروشور خود داشته باشید؟

همچنین، مطمئن شوید که پیام برندتان را به صورت واضح و روشن به طراح منتقل کرده‌اید؛ اگر طراح پیام را به طور کامل درک نکند، هنگام طراحی بدون جهت و هدف خاصی حرکن می‌کند که نتیجه آن دلخواه شما نخواهد بود.

با توجه به مواردی که گفتیم در این نوشته می‌خواهیم درباره نکاتی صحبت کنیم که شما را در طراحی بروشور خلاقانه کمک می‌کند.

1-    بروشور را برای مخاطبان خود طراحی کنید

اولین گام برای طراحی بروشور خلاقانه این است که طراح مشتریان خود را بشناسد. یک طراح گرافیک ابتدا باید در مورد مشتریان هدف تحقیق کند تا زمینه‌های مختلف اجتماعی، آموزشی، مالی و غیره آنها را بشناسد. قبل از طراحی بروشور، باید مشخصات مشتریان هدف در ذهن طراح مشخص باشد.

باید از مشتریان خود درباره دلیل نیاز به بروشور سوال کنید. حتی از آنها بخواهید اهداف تجاری خود را نیز تعریف کنند. این موارد شما را در یافتن اینکه کدام رنگ‌ها و طرح‌ها برای خلق یک بروشور مناسب هستند، کمک بسیاری خواهد کرد.

2-    برای طراحی بروشور خلاقانه از بیشتر از  دو فونت استفاده نکنید

بروشورها معمولا در صفحات اول و آخر متن زیادی دارند، به همین دلیل، ممکن است به دلیل تنوع بخشیدن به بروشور، وسوسه شوید که از فونت‌های بیشتری استفاده کنید. اما باید بگوییم که استفاده از فونت‌های متعدد فقط طرح شما را پیچیده‌تر می‌کند و باعث دور شدن از هدف (که همان خلاقانه بودن و جذابیت است) می‌شود و پروژه تبلیغاتی را با شکست مواجه می‌کند.

سعی کنید تا جای ممکن از قلم‌های محدودی استفاده کنید؛ ترجیحا بیشتر از دو فونت به کار نبرید؛ به این صورت که یک فونت برای عناوین و زیر عناوین و یک فونت برای بدنه متن استفاده کنید.

3-    از رنگ‌های جذاب و درخشان استفاده کنید

آیا مشتریان شما با رنگ‌های خاصی در ارتباط هستند؟ کسب‌وکار شما رنگ‌های خاصی دارد؟ اگر چنین است، آن رنگ‌ها را پیدا کرده و از آنها در طراحی خلاقانه بروشور استفاده کنید. اگر کسب‌وکار شما به صورت B2B است، می‌توانید برای سفارشی‌سازی و جلب نظر مشتری از رنگ‌های لوگوی شرکت او در طراحی بروشور خلاقانه استفاده کنید.

رنگ‌ها قدرت برانگیختن احساسات را دارند؛ این بدان معنا است که در طراحی بروشور باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که دارای ارزش تجاری و ویژگی‌های خاص شرکت شما و مشتری باشد.


 طراحی بروشور خلاقانه

4-    یادتان نرود که همیشه زیبایی در سادگی است

هیچ طرحی جایگزین طرح‌های ساده نمی‌شود. یک طراحی ساده، نمونه‌ای است که بینندگان را فوراً تحت تاثیر قرار می‌دهد و با اولین نگاه می‌توانند طرح را درک کنند. اما یک طراحی پیچیده باعث سردرگمی و گیجی مخاطبان می‌شود.

بنابراین، برای طراحی یک بروشور خلاقانه و در عین حال ساده، کافی است آن را با چند رنگ جذاب و تصاویر زیبا ادغام کنید. سعی کنید بین پاراگراف‌ها فضای زیادی بگذارید و تصاویر را به طور مرتب درج کنید.

این بروشور باید در عین سادگی منحصر به فرد و خلاقانه باشد، باید برای مخاطب به طرز شگفت انگیزی جذاب باشد. زیرا بروشور زیبا و با کیفیت، باعث تقویت تصویر شرکت به عنوان تولید کننده محصولات و خدمات با کیفیت می‌شود. و این امر به ایجاد قابلیت اطمینان و اعتماد به نفس یک برند کمک شایانی می‌کند.

معیار سادگی برای هر طرح گرافیکی مناسب است. شما حتی در چاپ کاتالوگ هم می‌توانید از این معیار استفاده کنید و نتیجه اثربخش آن را در زمانی کوتاه ببینید. جهت مشاهده نمونه کارهای کاتالوگ می‌توانید به صفحه «چاپ کاتالوگ» مراجعه کنید.

5-    از جلسات طوفان مغزی برای طراحی بروشور خلاقانه استفاده کنید

به جای اینکه تنهایی فکر کنید و منتظر خطور یک ایده طراحی جدید به ذهنتان باشید، بهتر است در کنار سایر طراحان جلسات طوفان فکری برگزار و با یکدیگر فکر کنید.

با سایر طراحان در مورد ایده‌های طراحی بروشور خود صحبت کنید و نظرشان را درباره ایده‌تان بپرسید. در کنار این کار، می‌توانید ایده آنها را نیز دریافت کنید. درباره ایده‌ها و مفاهیمی گفتگو کنید که فکر می‌کنید بی‌نظیرند. این روش به شما در پیدا کردن یک مفهوم و طرح منحصر به فرد و خلاقانه کمک خواهد کرد.

کسب‌وکار شما به بهترین و خلاقانه‌ترین بروشور نیاز دارد تا رقبا را کنار بزند و بازار را در مشت شما قرار دهد. برای مشاهده ایده‌های مختلف و انتخاب بهترین طراحی کافی است به شبکه چاپ اعتماد کنید تا ساده‌ترین و در عین حال خلاقانه‌ترین طرح‌ها را که توسط بهترین طراحان متولد شده‌اند را به شما ارائه دهیم.

برای مشاهده نمونه کارهای بروشور به صفحات «طراحی و چاپ بروشور» و «نمونه طراحی بروشور» مراجعه کنید.

6-    با طراحی بروشور خلاقانه یک دید اولیه عالی ایجاد کنید

هنگام طراحی بروشور باید طراحی را به گونه‌ای در نظر بگیرید که در نگاه اول یک تصویر فوق‌العاده از شرکت شما در ذهن بیننده ایجاد کند. فقط چنین طرحی است که در حافظه مخاطب ماندگار می‌شود.

صاحبان کسب‌وکار برای جذب مشتریان هدف به چنین طرح بی‌نظیر و منحصر به فردی نیاز دارند. برای جذب مخاطب هدف، باید در بروشورتان چیزی منحصر به فرد داشته باشید. اگر شما هم مانند سایر شرکت‌های رقیب عمل کنید و هیچ وجه تمایزی نداشته باشید، پس باید با جذب مشتری خداحافظی کنید! روش صحیح طراحی بروشور خلاقانه این است که همیشه مواردی متفاوت از دیگران را در بروشور قرار دهید که در همان نگاه اول مشتری به سمت شما کشیده شود.

به طور کلی، طراحی بروشور باید متناسب با نیازهای مشتریانتان باشد. اگر فعالیت جدیدی را آغاز کرده‌اید، بهتر است برای شروع کار بروشور را در غرفه نمایشگاه‌های تخصصی و شگفت‌انگیز ارائه دهید.

7-    از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

تصاویر جذاب و باکیفیت بخش جدایی ناپذیر از طراحی یک بروشور خلاقانه هستند. در واقع یک بروشور به طور عمده از طریق تصاویر با خوانندگان ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین، موفقیت شما در طراحی بروشور تا حد زیادی به کیفیت بالای تصاویر استفاده شده در آن بستگی دارد.

اگر کسب‌وکار بزرگی دارید و محصولات و خدمات زیادی ارائه می‌دهید بهتر است یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید و از محصولات و خدماتتان عکس‌های باکیفیت و هیجان انگیز بگیرید. اما اگر کسب‌وکارتان کوچک است و توانایی هزینه کردن برای استخدام عکاس را ندارید، می‌توانید از عکاسانی که به صورت پروژه‌ای فعالیت می‌کنند بخواهید که با هزینه کمتر این کار را برایتان انجام دهند.

یادتان باشد که از عکس‌های آماده در اینترنت استفاده نکنید، چرا که این امر باعث ایجاد تصویر منفی از کسب‌وکار شما در ذهن مشتریان می‌شود.

سخن آخر برای طراحی بروشور خلاقانه

یک بروشور با طراحی جذاب و بی‌نظیر، می‌تواند قلب و ذهن مشتریان شما را جلب کند.اما طرح در عین حال که جذاب است باید ساده و مینیمالیستی باشد و در طراحی آن باید از رنگ‌ها و فونت‌های کمی (حداکثر دو فونت) استفاده شود.

مشتریان را از طریق هر عنصر استفاده شده در بروشور، مخاطب خود قرار دهید و سعی کنید هدف خود را به او بفهمانید. استفاده به جا از تصاویر با کیفیت و متون جذاب، نشان دهنده یک بروشور خلاقانه است.

 


 طراحی بروشور خلاقانه



2022-06-20 10:38:35

بروشور/بروشور_خلاقانه/طراحی_بروشور/طراحی_وچاپ_بروشور


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست