بروشور چیست؟

 تهیه یک بروشور

بروشور یک ابزار عالی بازاریابی است. با استفاده از یک بروشور کارهای مختلفی می توان انجام داد؛ شرکت خود را معرفی کنید، محصولات را با جزئیات بیشتر توضیح دهید یا برای جذب مشتری از محصولات بی شماری نمونه های تستی ارائه دهید. با ایجاد یک بروشور با محتوای مختصر و جذاب، می توانید فروش را رونق دهید و مشتریان را درگیر خود کنید.

 

تهیه بروشور

اطلاعات موردنیاز برای تهیه بروشور به 3 بخش کلی "محدود کردن موضوع"، "تنظیم چیدمان" و "ایجاد محتوا" تقسیم می شود:

قسمت اول

محدود کردن موضوع

  1. مشخص شدن

بروشور یک کالای بازاریابی با ارزش و ملموس است که در نهایت منجر به فروش بیشتر می شود. بروشور برخلاف یک وب سایت، فضای محدودی برای تهیه اطلاعات دارد. هنگام نوشتن یک بروشور آنچه را که می فروشید، باید مشخص باشد.

  • سعی نکنید موضوعات زیادی را در یک بروشور پوشش دهید. در حالی که از یک بروشور می توان برای برجسته کردن ارائه های کلی استفاده کرد، داشتن یک بروشور چند لایه مناسب است. شما باید یک بروشور برای هر محصول یا خدمات اختصاصی داشته باشید.
  • برای مثال، اگر شرکتی هستید که اتاق های دلخواه سفارشی مانند آشپزخانه ها، حمام ها، اتاق های نشیمن را در خانه های مردم می سازید، اگر فقط یک اتاق را در بروشور خود پوشش دهید، کفایت می کند.
  1. خودتان را در جایگاه خوانندگان خود قرار دهید

خود را جای مشتری بگذارید. هنگام نگاه کردن به بروشور، از خود بپرسید که می خواهید چه نوع اطلاعاتی را در داخل آن پیدا کنید. هر سؤالی را که که به ذهن­تان می رسید را بنویسید و به آن پاسخ دهید. می توانید از این موارد در بروشور خود استفاده کنید.

  • مخاطبان موردنظر خود را مشخص کنید. شما باید در مورد جایگاه کسانی که این بروشور را انتخاب می کنند، فکر کنید.
  • بر اساس این که چه کسی قصد دارد بروشور شما را بخواند، صدا و لحن شما و حتی اطلاعاتی که ارائه می دهید، متفاوت خواهد بود.
  1. بر مزایای محصول خود تاکید کنید

 در صورتی که می خواهید فقط یک مرور کلی در مورد ویژگی های اساسی ارائه دهید، بر روی یک موضوع خاص تمرکز کنید که به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری را ارائه دهید. ویژگی ها، محصول یا خدمات را توصیف می کنند و مزایا توصیف می کنند که چگونه این محصول یا خدمات شما به خواننده کمک می کند.

  • به سؤالات متداولی که قبلاً دریافت کرده اید، پاسخ دهید.
  • بروشور شما ابزاری است که مشتری شما از آن استفاده می کند. بنابراین، شما باید اطلاعات مرتبط کافی را به سرعت و به طور مؤثر به او ارائه دهید.
  1. اطلاعات غیر مرتبط را حذف کنید

 از آنجایی که فضای محدودی در اختیار دارید، به یاد داشته باشید که تمام اطلاعات شما مرتبط نیستند. اطلاعاتی که تأثیر مستقیمی بر محصول و خدمات اصلی شما نمی گذارند را کنار بگذارید.

  • استفاده از اطلاعات لزوماً به معنای کنار گذاشتن مواد اصلی بازاریابی نیست. شما هنوز هم باید لوگو یا تصویر جعبه و بسته بندی خود را درج کنید و باید قسمتی هم برای یافتن اطلاعاتی در مورد شرکت و اطلاعات تماس موجود باشد.

قسمت دوم

تنظیم چیدمان

  1. طرح را انتخاب کنید

 بروشورها در سبک ها و چیدمان های بسیاری عرضه می شوند. رایج ترین بروشورها سه لایه تاشو هستند. با این حال، شما باید بسته به اطلاعاتی که ارائه می دهید، یک طرح مناسب را انتخاب کنید.

  • حال که موضوع مختصر شده است، می توانید نوشتن نسخه را شروع کنید. یک طرح کلی ایجاد کنید تا به شما کمک کند که چقدر فضا نیاز دارید.
  • در یک بروشور معمولی سه لایه، یک تکه کاغذ به 6 بخش تقسیم می شود. بخش های 2 ، 3 و 4 بخش های داخلی شما بوده و معمولاً دارای ارزشمندترین اطلاعات هستند. بخش 2 صفحه داخلی است و معمولاً حاوی اطلاعات گسترده ای همراه با سؤال و پاسخ است. این اطلاعات خواننده را وادار می كند تا باور داشته باشد كه محصول شما پاسخگوی مشكلات او خواهد بود. بخش های 3 و 4 به طور معمول گسترش می یابند و عمیق تر می شوند. این بخش ها به توضیح اطلاعات می پردازند و به خواننده اطمینان می دهند که راه حل در بروشور شما موجود است.
  • بخش 1، پوشش جلو (جلد) بروشور است. این قسمت، مخاطب را ترغیب می کند تا بروشور شما را انتخاب کند. جلد بروشور باید به گونه ای طراحی شود که احساس مثبتی را در مخاطب ایجاد کند. هدف از برگه جلویی این است که خواننده ترغیب به باز کردن بروشور شود.
  • بخش 5 پشت برگه است و معمولاً شامل جوایز و کوپن ها است.
  • بخش 6 که به عنوان بخش سوم پشتی است، معمولاً حاوی شماره تلفن، وب سایت و سایر اطلاعات مشابه است.


 چه اطلاعاتی برای تهیه یک بروشور موردنیاز است؟

  1. برای جلب خوانندگان از پوشش جلد یا پنل استفاده کنید

همانطور که گفته شد، جلد بروشور شما همان چیزی است که باعث می شود افراد ترغیب شوند تا بروشور شما را انتخاب کنند. در این زمینه، یک عکس یا گرافیک چشم نواز می تواند موثرتر از یک متن باشد.

  • از عکسی استفاده کنید که محصول یا خدمتی که می فروشید را نشان دهد.
  • افرادی که از محصولات یا خدمات شما لذت می برند را تجسم کنید. در کنار یک عکس عالی، حتما متنی را درج کنید که مستقیماً با خواننده صحبت کند.
  • یک لیبل و یک یا دو خط متن روی جلد به خوانندگان اطلاعات کافی برای انتخاب بروشور را ارائه می دهد. همچنین این امر موجب می شود تا به اندازه کافی رمز و راز ایجاد کرده و خوانندگان را مجبور به جابجایی به صفحه یا بخش بعدی کند.
  1. برقراری تعادل بین کلمات و تصاویر بروشور

در هر سبک یا چیدمانی که برای بروشور انتخاب کرده اید، باید از فضای فیزیکی نهایت استفاده را ببرید. این به معنای ایجاد تعادل بین کلمات و تصاویر است.

  • اگر بیش از حد بنویسید، هیچ کس بروشور شما را نمی خواند. در اینجاست که تصاویر و نمودارها به شما کمک می کنند.
  • برای اینکه کلمات بیشتری را در بروشور خود جای دهید، اندازه متن خود را کوچک­تر نکنید.
  1. تجزیه و تحلیل اطلاعات بر اساس بخش ها

در پنل های داخلی، از عناوین استفاده کنید تا بلوک های طولانی متن را بشکنید. بروشورها فضای محدودی دارند و نباید از فضای خالی برای بلوک های طولانی متن استفاده کنید.

  • متن بسیار طولانی برای خواننده کسل کننده به نظر می رسد. به جای پاراگراف ها یا بخش های طولانی، بخش ها و جملات را کوتاه کنید.
  • از لیست ها یا متن های شماره­دار استفاده کنید، چرا که هضم اطلاعات را آسان می کنند. این عناصر نگاه خوانندگان را نیز به بروشور معطوف می کنند.

بیشتر بخوانید: هدف از طراحی بروشور چیست؟

قسمت سوم

ایجاد محتوا

  1. مستقیماً با خوانندگان خود صحبت کنید

 برای برقراری ارتباط با خواننده، حتماً از واژه "شما" استفاده کنید. این اقدام، بین شما و مشتری رابطه موثری ایجاد می کند.

  • بروشور شما باید با مشتری شروع و با او به پایان برسد. با پاسخ دادن به سؤالات مشتری، رضایت او را به دست آورید.
  • محتویات خود را بر روی ارائه مزایا که می توانند محصول شما را بفروشند، متمرکز کنید.
  • هدف شما در بروشور این است که به مشتری خود بگویید چگونه می تواند از محصول یا خدمات شما سود ببرد.
  1. محتوای بروشور خود را متمرکز نگه دارید

 هدف شما در بروشور این است که از تمرکز و توجه خواننده خود، درآمد کسب کنید. بر اساس نوع خواننده، محتوای موردنظر را تهیه کنید تا بتوانید با استفاده از بروشور توجه او را جلب کنید.

  • از محتویات مرتبط با هدف طراحی بروشور استفاده کنید. محتوا باید به اندازه کافی مختصر باشد تا حوصله و علاقه خواننده از بین نرود.
  • ویژگی های خسته کننده و کسل کننده را بیان نکنید. برای مثال در بروشور، خوانندگان شما نیازی به فهمیدن جزئیات نحوه طراحی و ساخت یک سایت فروشگاهی ندارند. در این بروشور، قرار است خوانندگان از مهارت های برتر و طراحی حرفه ای شما در زمینه ساخت سایت فروشگاهی مطلع شوند.
  1. از رضایت نامه استفاده کنید

در بروشور از نقل قول های رضایت بخش مشتریان استفاده کنید.

  • رضایت نامه یک روش عالی برای ارائه به مشتریان بالقوه، به عنوان دلیلی برای ادامه خواندن بروشور است.
  1. بروشور را با فراخوان عمل به پایان برسانید

 خواننده خود را به مرحله بعدی هدایت کنید.

  • این کار می تواند با درخواست از خواننده برای بازدید از نمایشگاه شما یا تماس برای تعیین یک قرار ملاقات انجام شود.
  • سعی کنید برای فراخوان عمل، یک تعامل عاطفی ایجاد کنید. یک بار دیگر، استفاده از کلمات و تصاویر را برای ایجاد یک احساس در نظر بگیرید. اگر بتوانید همدلی ایجاد کنید، به احتمال زیاد افراد به آن عمل می کنند.

 


 تهیه یک بروشور



2022-10-16 13:12:13

بروشور/طراحی_بروشور/کاتالوگ


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست