اصول طراحی کاتالوگ و آموزش فرآیند تولید

مرحله اول

3 - چه کسی مخاطب است؟

خوانندگان و افرادی می خواهند از محصولات شما خریداری کنند چه کسانی هستند ؟ تعیین بازار هدف، بازار هدف جوانان هستند و یا مدیران یک تولیدی، یا جوانان ؟ دانستن از علایق خواندن کاتالوگ شما کمک خواهد کرد به چگونگی ایجاد و برقراری ارتباط و انتقال پیام به خوانده و تعیین نگاه و لحن مورد نظر شما.

2 - هدف چیست؟

کاتالوگ شما برای برقراری ارتباط با چه کسانی است؟ آیا می خواهید به پروژه جسورانه و قدرتمند تبدیل شود و یا فقط صرف داشتن یک کاتالوگ است ؟ بازار هدف شما مدیران یک تولیدی یا شرکت هستند و یا طیف وسیعی از مخاطب با تنوع بالا یا قشر خاصی ؟

1 - برنامه ریزی

یکی از مهمترین ارکان قبل از تولید یک کاتالوگ و آماده سازی و برنامه ریزی است. سوالات زیر جهت راهنمایی، طریقه تولید یک کاتالوگ برای کسب و کار شما است، که انحصارا توسط مجموعه طراحی شبکه چاپ جمع آوری شده است.

6 - جمع بندی مطالب

پس از برنامه ریزی و مشخص شدن هدف و تعیین مخاطب کاتالوگ و عقد قرار داد با مجموعه طراحی ، طراحی کاتالوگ شما به مرحله دوم و آغازین اجرا و روند تولید کاتالوگ نزدیک می شود.

5 - بودجه شما چقدر است؟

مشاوره با شرکت طراحی جهت تعیین بوجه طراحی و تعیین ساختار و ایده ساخت سبک و همچنین واحد چاپ تعیین بهترین فرمت چاپ و تیراژ ، کاغذ نوع پوشش و خدمات تکمیلی صحافی می باشد ، شما می توانید با کمک تیم طراحی و چاپ حرفه ای بهترین کاتالوگ که مناسب با بودجه خود به تولید برسانید.

4 - انتخاب شرکت طراحی و چاپ.

انتخاب شرکت طراحی و طراح یکی از مهمترین بخش های تولید یک کاتالوگ تبلیغاتی صنعتی موفق است. تعیین زمانبندی طرح بر اساس حجم کار توسط طراح ، داشتن دانش اصول طراحی براساس چاپ افست، فرم بندی چاپ به صورت مقرون به صرفه ، نظارت بر چاپ و خدمات پس از چاپ ، پشتیبانی و در دسترس بودن همیشگی به مجموعه طراحی.

مرحله دوم

3 - کد گذاری محصولات

معمولا شرکت ها می توانند لیستی از محصولات، شماره محصول و قیمت از سیستم کامپیوتری و اطلاعاتی خود را بازیابی کنند، و عملا در ابتدا بسیاری از شرکت ها نام محصول مناسب و مشابه توصیفی از آن ندارد . نام محصول مورد استفاده در سیستم کامپیوتری و اطلاعاتی به صورت مثال "کت و شلوار آبی رنگ سایز بزرگ." مناسب به نظر نمی رسد ، بنابرین بهترین روش کد گذاری محصولات بر اساس مبنای اصولی است.

2 - جمع اوری اطلاعات محصول

جمع آوری اطلاعات محصول قبل از هر گونه طراحی انجام می پذیرد، شما باید یک لیست کامل از تمام محصولات که شامل فروش خواهد بود جمع آوری کنید. برخی از موارد با هم با یک عنوان ولی متفاوت گروه بندی می شوند. مثال (یک پیراهن است که در 4 اندازه و 6 رنگ است) ، (یک ابزار در چهار سایز – قدرت متفاوت) ، باید مطمئن شوید که برای طراح کلیه موارد روشن باشد. با گروه بندی لیست شما نظم پیدا می کند.

1 - تولید کاتالوگ

پس از برنامه ریزی و جمع بندی و تعیین کلیه المان ها مرحله برنامه ریزی ، روند تولید آغاز می گردد. به طور کلی، طراحی شبکه چاپ مراحل زیر را هنگام تولید یک کاتالوگ را دسته بندی نموده است:

6 - طراحی ساختار و رنگ سازمانی

طراحی المان های بیت مپ به وکتور، در صورت نیاز تعیین رنگ بندی صفحات و مشخص کردن ساختار صفحات کاتالوگ به نسبت متن، در واقع قاب اصلی کاتالوگ مشخص می شود.

5 - عکس محصولات

آخرین مرحله قبل از طراحی ساختار، جمع آوری عکس محصولات است.عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از محصولات جدید و عکس های مشخص شده جهت استفاده در طرح کاتالوگ. سپس تصاویر "پردازش" در فتوشاپ، تنظیم نور، ویرایش عکس، تبدیل به CMYK است.

4 - نگاه کلی و جمع بندی کاتالوگ

پس برنامه ریزی جهت تولید یک کاتالوگ و هدف گذاری ، کد گذاری و دسته بندی اطلاعات. با این اطلاعات، باید طرح جامع برای طراحی کاتالوگ ترسیم شود ، در این بخش طرح از شناسایی موارد و گسترش و تغییرات و طرح وساختار تقریبی خود را بصورت دستی پیداسازی نمود.

9 - بسته بندی و تحویل

پس از انجام چندین مرحله سخت و زمانبر ، تحویل کاتالوگ یکی از زیبا ترین بخش های روند تولید یک کاتالوگ حرفه ای می باشد، که حاصل زحمات در روند یک تولید اصولی مشخص می شود ، موفق باشید تیم طراحی شبکه چاپ .

8 - ارسال به چاپخانه، نظارت چاپ

ارسال طرح به واحد لیتوگرافی جهت فرم بندی و تهیه پلیت ، و ارسال به چاپخانه ،نظارت مستقیم طراح به چاپ کاتالوگ و فرآیند خدمات پس از چاپ روکش و صحافی در این بخش انجام می پذیرد.

7 - طرح بندی و اجرا

قرار دادن تمام عناصر شامل : عکس محصول، متون محصول، جداول و در صفحه این قسمت هیجان انگیز ترین بخش طراحی کاتالوگ است که این بخش با برنامه ریزی دقیق مراحل قبل با کمترین ادیت و ویرایش انجام می پذیرد.